terug
Bij De Verzuimmakelaar zijn we ervan overtuigd dat maatwerk de enige manier is om echt goede arbodienstverlening te bieden. Ons verzuimsysteem Xpert Suite ondersteunt ons daarin en is speciaal ontwikkeld voor onze unieke werkwijze. Daarbij is ook een koppeling mogelijk met de diverse HR-pakketten. Zo kunnen we samen met onze klanten en de betrokken professionals op een efficiënte manier optimale dossiers opbouwen.
Door Mirelle Klijs, founder De Verzuimmakelaar
Samenwerken in één verzuimsysteem
Geen enkel verzuimtraject is hetzelfde. In onze visie draait het daarom bij een optimale aanpak niet alleen om de wettelijke verplichte taken, wij gaan voor meer dan alleen het zetten van de verplichte vinkjes. In het integrale portaal Xpert Suite werken HR, de leidinggevende, medewerker, casemanager, bedrijfsarts en andere specialisten samen, om zo tot de beste verzuimbegeleiding te komen. De betrokkenen hebben toegang tot wat nodig en toegestaan is, de machtiging wordt afgestemd op hun rol.
Drie elementen
Meldt een medewerker zich ziek, dan gaan binnen de Wet verbetering poortwachter de officiële taken lopen. Wij spreken met onze klanten af wie wat doet en verwerken dat in ons protocol in Xpert Suite. Daaruit volgt ook het Plan van aanpak, waarin afspraken worden vastgelegd over het doel van de re-integratie en hoe de medewerker dit doel het beste kan bereiken. De betrokkenen worden er via Xpert Suite aan herinnerd om op tijd de juiste acties te ondernemen. Het systeem bewaakt de stappen, het tijdpad van een verzuimdossier, maar de samenwerking tussen werkgever en casemanager is leidend hierin. In Xpert Suite kun je ook documenten genereren of toevoegen en hier samen in werken. En je kunt veilig en makkelijk met elkaar communiceren, om zo snel te kunnen schakelen. Breng je het terug tot de kern, dan werken we met drie elementen: notities, documenten en taken. Dit betekent efficiency en werken op momenten dat het jou uitkomt.
Communicatiefunctie
Communiceren over verzuim is aan privacywetgeving onderhevig. Via Xpert Suite kan gecommuniceerd worden volgens alle AVG-eisen. Zo kunnen betrokkenen veilig en makkelijk met elkaar overleggen. En kan bijvoorbeeld het Plan van aanpak via het systeem worden voorgelegd aan de medewerker, die het vervolgens digitaal ondertekent voor akkoord. Daarnaast is er een koppeling met het UWV, waarbij vangnet ziekmeldingen, zwangerschappen en 42 e weeksmeldingen direct worden doorgegeven.
Koppelingen met HR-pakketten
De werkgever zorgt ervoor dat alle (persoons)gegevens, ziek- en herstelmeldingen van de medewerkers worden ingevoerd in Xpert Suite. Heeft een organisatie meer dan 20 medewerkers, dan kan het veel tijd besparen om dit via een koppeling te doen met het HR-pakket. Worden er in het eigen systeem mutaties doorgevoerd, dan gebeurt dit via de koppeling ook automatisch in Xpert Suite. Wel zo efficiënt en minder foutgevoelig.
Altijd op maat
Bij aanvang stemmen we met de werkgever af hoe het systeem in de samenwerking voor alle partijen ingezet zal worden. Want wij bieden maatwerk, geen standaard werkwijze. Het systeem is daarom niet leidend. Zo voorkomen we dat bepaalde acties plaatsvinden - zoals bijvoorbeeld een afspraak met de bedrijfsarts - terwijl de medewerker binnen enkele weken weer aan het werk kan. Xpert Suite is een prachtig instrument dat we voor ons laten werken, zodat de casemanagers zich kunnen focussen op het persoonlijke advies. En onze klanten verzekerd zijn van een efficiënte, doelgerichte arbodienstverlening.
terug