terug
Dé reden waarom ik vijf jaar geleden De Verzuimmakelaar heb opgericht? Door de activiteiten in mijn andere bedrijf, 2de Spoor, heb ik ervaringen opgedaan met diverse arbodienstverleners. Ik ontwikkelde een visie om de werkgever op een persoonlijke manier te ontzorgen en een bepaalde kwaliteit te leveren. Ik kreeg er een steeds duidelijker beeld bij en dat heeft mij gemotiveerd het zelf te gaan doen.
Voor kleine en grote organisaties
Veel (MKB-)ondernemers vinden arbodienstverlening onzin. Ze denken bijvoorbeeld dat arbodiensten alleen maar dure abonnementen verkopen. Of dat ze er niet voor je zijn als je ze nodig hebt. Toch kun je er niet omheen, want het is nou eenmaal wettelijk verplicht. Dus dan kun je er maar beter voor zorgen dat je een goede partij in de arm neemt. Wij merken dat we met onze persoonlijke aanpak veel kunnen betekenen, juist ook voor kleinere organisaties, omdat ze meestal geen afdeling HR in huis hebben. Bij ons heeft de kleinste klant één medewerker in dienst en de grootste wel meer dan 1.400. En weet je, ze zijn voor ons allemaal even belangrijk.
Vakidioten: heerlijk om mee te werken!
Onze medewerkers zijn echt betrokken bij onze relaties, het zijn vakidioten. Ze gaan voor de beste oplossing en willen alleen maar kwaliteit leveren. Om onze klanten nog beter te kunnen helpen, volgen ze de ontwikkelingen in de branche op de voet en zijn bezig met opleidingen en intervisies. Ik vind het echt fantastisch dat ik zo’n team om me heen heb kunnen verzamelen. Want daar is het vijf jaar geleden allemaal om begonnen, om het leveren van een kwalitatieve dienstverlening. Je ziet ook dat steeds meer spelers op de markt hiervoor gaan, vooral de kleinere arbodienstverleners. En dat juich ik alleen maar toe.
12 misvattingen over arbodienstverlening
Laatst stond er een mooi artikel in het vakblad HR Rendement.
De auteur stelt onder meer de vraag of je altijd het beste af bent bij de grootste en bekendste arbodienstverleners. Dat hoeft dus echt niet zo te zijn. Het stuk sluit heel erg aan op mijn visie op arbodienstverlening. De groei die we met De Verzuimmakelaar hebben doorgemaakt, zie ik als bewijs dat ik op de juiste weg ben.
Flowfirm: klant van het eerste uur
Vijf jaar geleden startte ik De Verzuimmakelaar met een bekende in mijn netwerk, Michiel Werner van Flowfirm in Veghel. We gingen een samenwerking aan, een pilot. Hij stond op het punt een bedrijf over te nemen in Emmen. Dat bedrijf werkte met een grote landelijke arbodienstverlener. Ik kreeg de kans bij Flowfirm, waar geen P&O’er in dienst was. Het doel was om uiteindelijk te kiezen voor één partij. Na vijf jaar is hij nog steeds klant en heeft inmiddels meerdere overnames gedaan. De managementassistent heeft door onze ondersteuning en begeleiding haar functie verbreed en het ziekteverzuimbeleid opgepakt. Leonie van Iersel zegt over ons: “De Verzuimmakelaar denkt mee in onze cultuur en draagt kennis over, waar wij zelfstandig mee verder kunnen. Het percentage kort verzuim is flink gedaald: het is echt een vruchtbare samenwerking.”
terug